Servis klimatizací – plnění, dezinfekce
Kdy doplnit či vyměnit chladivo?
Doporučený interval výměny chladiva 2 roky.
Co je dobré vědět:
- Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla. Pokud se jí nevěnuje dostatečná starost, dochází postupem času ke zbytečným výdajům za opravy.
 - Část výkonu motoru se spotřebovává na chod klimatizace. Je-li o klimatizaci správně pečováno, motor vozidla se tolik nezatěžuje. To se příznivě projeví ve spotřebě pohonných hmot.
 - Nejdražší součástí systému klimatizace je kompresor, jehož cena se pohybuje podle modelu vozidla řádově v desetitisícových částkách. Aby kompresor správně fungoval, přidává se do chladícího okruhu kompresorový olej, který kompresor promazává. Pokud se v předepsaných intervalech neprovede včas výměna chladiva, olej postupně stárne, zhoršuje se jeho viskozita a následně nastává poškození kompresoru. Potom nezbývá než nechat odborně drahý kompresor vyměnit za nový. A to nikdo nechce.
 - Součástí okruhů klimatizace je kromě kompresoru celá řada dalších komponentů (hadice, filtry, výparník, ventily atp.), které se musí rovněž nechat odborně prohlédnout.
 - Výrobci vozidel většinou stanovují interval výměny chladiva 2 roky, který je důležité dodržet.
 - Výměny chladiva se nemusíte obávat. Provádějí ji vyškolení pracovníci kteří mají k dispozici k tomu určené přístroje na servis klimatizací ovládané automatickými režimy výměny.
 - Chladivo, které se z okruhu odčerpá, se v přístroji pro servis klimatizací vyčistí od již zmíněného kompresorového oleje, popřípadě některých dalších nežádoucích zbytků (rez, voda-vlhkost, kal, zbytky pryže z těsnění atp.). Chladivo zbavené nečistot se zpátky vrací s příměsí nového kompresorového oleje do systému klimatizace vozidla a doplní se pouze rozdíl množství chladiva do výrobcem předepsané hodnoty. To znamená, že zákazník hradí pouze rozdíl množství chladiva, které se doplní do předepsané hodnoty.
 - Dezinfekce – plísně a bakterie na výparníku a v dutinách.
 
Ceník servisu klimatizací:
Plnění klimatizace od 400 Kč.
Nabízíme kompletní servis autoklimatizací za příznivé ceny
Plnění a servis klimatizace:
- kontrola tlaku chladiva v okruhu
 - odsátí starého chladiva a jeho recyklace
 - odsátí zbytku oleje a nečistot
 - likvidace vlhkosti v chladícím okruhu
 - vakuování chladícího okruhu – kontrola těsnosti
 - naplnění nového oleje do okruhu
 - plnění chladivem R134a, množství navíc (chybějicí chladivo) 1g/1Kč
 - kontrola funkčnosti chlazení
 
Na přání zákazníka:
- přidání UV barviva pro zjištění netěsnosti systému – 200Kč
 - dezinfekce a čistění vzduchového okruhu – 290Kč
 - dezinfekční přípravek ve spreji – 320 Kč
 - výměna pylového filtru*
 
*Při výměně pylového filtru jej přineste sebou nebo nás kontaktujte předem pro jeho zajištění.
Vyčistíme Vám systém klimatizace mikrobiologickou desinfekcí pomocí ozónu O3
- V systémech klimatizací (hlavně např. na výparníku) vznikají bakterie,viry,spory a plísně, které zde naleznou ideální životní podmínky. Ty jsou původcem zápachu, mohou ohrožovat zdraví řidiče a pasažérů (malých dětí, alergiků) nebo způsobovat korozi výparníku.
 - K dezinfekci klimatizací a nepříjemných pachů v autě, kde nepomůže ruční čištění nebo jiné čištění na bázi chemikálií. V automobilech jsou místa, kde zápach a špínu není možné odstranit. Na takových místech se tvoří bakterie, plísně, viry, houby, přístroj je schopen tyto mikroby pomocí ozónu zničit.
 - Vyčistí a odstraní zápach organického a neorganického původu.
 - Ničí znečištění chemického původu způsobené chemickou reakcí plastu, koberců, izolací, barev a laku.
 - Ozón likviduje i ty patogeny, které jsou odolné vůči působení chlorových přípravků.
 - Desinfekce probíhá 15 až 60 minut dle velikosti vozidla.
 
Cena:
osobní: 200,-Kč s DPH (15 minut)
 combi,SUV,VAN: 250,-Kč s DPH (30-60 minut)

KLIMATIZACE
Jak pečovat o klimatizaci (a její uživatele)?
Vyplatí se pravidelný servis klimatizace?
Pokud vám záleží na svém zdraví, tak jednoznačně ano.
Klimatizace je, stejně jako oheň, dobrý sluha, ale zlý pán. Aby v interiéru vytvářela příjemné prostředí s optimální teplotou, je dobré dodržovat několik zásad.
Než spustíte klimatizaci vozu, v němž je vysoká teplota, je vhodné alespoň na chvíli otevřít okna, případně dveře zavazadlového prostoru a horký vzduch vyvětrat.
S teplotou, resp. chladem uvnitř vozu, to nepřehánějte. Velké rozdíly a střídání teplot neprospívají organismu a vedou k onemocnění.
Před zastavením je vhodné vypnout klimatizaci o několik minut dříve. Jednak dojde k pozvolnému zvýšení teploty ve voze a teplotní rozdíl po vystoupení nebude pro tělo takovým šokem.
Za druhé po vypnutí klimatizace dojde tepelnou setrvačností k vysrážení vlhkosti na radiátoru (výparníku) a pokud bychom jej následným prouděním vzduchu neochladili a nevysušili, stane se vlhký povrch radiátoru živnou půdou pro různé plísně, spory a mikroorganismy.
To je přesně ta situace, kdy se klimatizace stává „Zlým pánem“. Z větracích otvorů se line nepříjemný zápach (zpravidla po zapnutí), u citlivějších osob dochází ke škrábání v krku, pálení očí, případně alergickým projevům.
V této chvíli je nejvyšší čas vyměnit kabinový filtr a nechat si vydezinfikovat ventilační systém vozidla, abyste „toto“ nevdechovali. I bez těchto „zvířátek“ je vzduch v kabině vozu několikanásobně znečištěnější než venku.
Klimatizaci spouštějte pravidelně alespoň na pár minut i mimo vyloženě letní období, abyste cirkulací chladiva s olejem zajistili promazání a konzervaci celého systému. Klimatizace vzduch vysušuje, takže lze úspěšně využít proti pocení oken při dešti nebo v zimě.
Doporučuje se jednou ročně provést servis klimatizace, protože úbytek chladiva (cca 5-15% ročně) = nižší chladicí výkon, úbytek oleje = objednávka mnohem nákladnější opravy.
Z praxe lze říci, že je možné servisní interval prodloužit (záleží samozřejmě na okolnostech, typu, stáří vozu apod.)