od roku 1990

Servis klimatizací – plnění, dezinfekce

Kdy doplnit či vyměnit chladivo?

Doporučený interval výměny chladiva 2 roky.

Co je dobré vědět:

  1. Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla. Pokud se jí nevěnuje dostatečná starost, dochází postupem času ke zbytečným výdajům za opravy.
  2. Část výkonu motoru se spotřebovává na chod klimatizace. Je-li o klimatizaci správně pečováno, motor vozidla se tolik nezatěžuje. To se příznivě projeví ve spotřebě pohonných hmot.
  3. Nejdražší součástí systému klimatizace je kompresor, jehož cena se pohybuje podle modelu vozidla řádově v desetitisícových částkách. Aby kompresor správně fungoval, přidává se do chladícího okruhu kompresorový olej, který kompresor promazává. Pokud se v předepsaných intervalech neprovede včas výměna chladiva, olej postupně stárne, zhoršuje se jeho viskozita a následně nastává poškození kompresoru. Potom nezbývá než nechat odborně drahý kompresor vyměnit za nový. A to nikdo nechce.
  4. Součástí okruhů klimatizace je kromě kompresoru celá řada dalších komponentů (hadice, filtry, výparník, ventily atp.), které se musí rovněž nechat odborně prohlédnout.
  5. Výrobci vozidel většinou stanovují interval výměny chladiva 2 roky, který je důležité dodržet.
  6. Výměny chladiva se nemusíte obávat. Provádějí ji vyškolení pracovníci kteří mají k dispozici k tomu určené přístroje na servis klimatizací ovládané automatickými režimy výměny.
  7. Chladivo, které se z okruhu odčerpá, se v přístroji pro servis klimatizací vyčistí od již zmíněného kompresorového oleje, popřípadě některých dalších nežádoucích zbytků (rez, voda-vlhkost, kal, zbytky pryže z těsnění atp.). Chladivo zbavené nečistot se zpátky vrací s příměsí nového kompresorového oleje do systému klimatizace vozidla a doplní se pouze rozdíl množství chladiva do výrobcem předepsané hodnoty. To znamená, že zákazník hradí pouze rozdíl množství chladiva, které se doplní do předepsané hodnoty.
  8. Dezinfekce – plísně a bakterie na výparníku a v dutinách.

Ceník servisu klimatizací:

Plnění klimatizace od 400 Kč.

Nabízíme kompletní servis autoklimatizací za příznivé ceny 

Plnění a servis klimatizace:

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu
  • odsátí starého chladiva a jeho recyklace
  • odsátí zbytku oleje a nečistot
  • likvidace vlhkosti v chladícím okruhu
  • vakuování chladícího okruhu – kontrola těsnosti
  • naplnění nového oleje do okruhu
  • plnění chladivem R134a, množství navíc (chybějicí chladivo) 1g/1Kč
  • kontrola funkčnosti chlazení

Na přání zákazníka:

  • přidání UV barviva pro zjištění netěsnosti systému – 200Kč
  • dezinfekce a čistění vzduchového okruhu – 290Kč
  • dezinfekční přípravek ve spreji – 320 Kč
  • výměna pylového filtru*

*Při výměně pylového filtru jej přineste sebou nebo nás kontaktujte předem pro jeho zajištění.

Vyčistíme Vám systém klimatizace mikrobiologickou desinfekcí pomocí ozónu O3

  • V systémech klimatizací (hlavně např. na výparníku) vznikají bakterie,viry,spory a plísně, které zde naleznou ideální životní podmínky. Ty jsou původcem zápachu, mohou ohrožovat zdraví řidiče a pasažérů (malých dětí, alergiků) nebo způsobovat korozi výparníku.
  • K dezinfekci klimatizací a nepříjemných pachů v autě, kde nepomůže ruční čištění nebo jiné čištění na bázi chemikálií. V automobilech jsou místa, kde zápach a špínu není možné odstranit. Na takových místech se tvoří bakterie, plísně, viry, houby, přístroj je schopen tyto mikroby pomocí ozónu zničit.
  • Vyčistí a odstraní zápach organického a neorganického původu.
  • Ničí znečištění chemického původu způsobené chemickou reakcí plastu, koberců, izolací, barev a laku.
  • Ozón likviduje i ty patogeny, které jsou odolné vůči působení chlorových přípravků.
  • Desinfekce probíhá 15 až 60 minut dle velikosti vozidla.

Cena:

osobní: 200,-Kč s DPH (15 minut)
combi,SUV,VAN: 250,-Kč s DPH (30-60 minut)

 

KLIMATIZACE

Jak pečovat o klimatizaci (a její uživatele)?

Vyplatí se pravidelný servis klimatizace?

Pokud vám záleží na svém zdraví, tak jednoznačně ano.

Klimatizace je, stejně jako oheň, dobrý sluha, ale zlý pán. Aby v interiéru vytvářela příjemné prostředí s optimální teplotou, je dobré dodržovat několik zásad.

Než spustíte klimatizaci vozu, v němž je vysoká teplota, je vhodné alespoň na chvíli otevřít okna, případně dveře zavazadlového prostoru a horký vzduch vyvětrat.

S teplotou, resp. chladem uvnitř vozu, to nepřehánějte. Velké rozdíly a střídání teplot neprospívají organismu a vedou k onemocnění.

Před zastavením je vhodné vypnout klimatizaci o několik minut dříve. Jednak dojde k pozvolnému zvýšení teploty ve voze a teplotní rozdíl po vystoupení nebude pro tělo takovým šokem.

Za druhé po vypnutí klimatizace dojde tepelnou setrvačností k vysrážení vlhkosti na radiátoru (výparníku) a pokud bychom jej následným prouděním vzduchu neochladili a nevysušili, stane se vlhký povrch radiátoru živnou půdou pro různé plísně, spory a mikroorganismy.

To je přesně ta situace, kdy se klimatizace stává „Zlým pánem“. Z větracích otvorů se line nepříjemný zápach (zpravidla po zapnutí), u citlivějších osob dochází ke škrábání v krku, pálení očí, případně alergickým projevům.

V této chvíli je nejvyšší čas vyměnit kabinový filtr a nechat si vydezinfikovat ventilační systém vozidla, abyste „toto“ nevdechovali. I bez těchto „zvířátek“ je vzduch v kabině vozu několikanásobně znečištěnější než venku.

Klimatizaci spouštějte pravidelně alespoň na pár minut i mimo vyloženě letní období, abyste cirkulací chladiva s olejem zajistili promazání a konzervaci celého systému. Klimatizace vzduch vysušuje, takže lze úspěšně využít proti pocení oken při dešti nebo v zimě.

Doporučuje se jednou ročně provést servis klimatizace, protože úbytek chladiva (cca 5-15% ročně) = nižší chladicí výkon, úbytek oleje = objednávka mnohem nákladnější opravy.

Z praxe lze říci, že je možné servisní interval prodloužit (záleží samozřejmě na okolnostech, typu, stáří vozu apod.)